Ob koncu prvega leta

V šolskem letu 2024/2025 smo laboratorij uporabljali za promocijo programa naravovarstveni tehnik (informativni dan, predstavitev programa učencem 7., 8. in 9. razreda), za laboratorijske vaje programa veterinarski tehnik in naravovarstveni tehnik, za tekmovanje iz lovstva in naravovarstva, za delavnice otrok iz vrtca.
V laboratoriju smo izvajali teoretični in praktični del programa ob mednarodni izmenjavi projektov ERASMUS+ AgrosylviMob in Learning programme for group activities.
Pri izvajanju delavnic v laboratoriju je poleg laborantke sodelovalo še šest učiteljev strokovnih predmetov.

V naravovarstvenem laboratoriju smo izvajali različne vrste analiz:

  • Kemijska analiza vode, kjer smo merili in analizirali vsebnost nitratov, nitritov, amoniaka, fosfatov, pH vrednost (kislost/bazičnost vode), vsebnost kisika, električno prevodnost s katero določamo onesnaženost vode.
  • Kemijska analiza prsti, kjer smo merili in analizirali vsebnost nitratov, nitritov, amoniaka, fosfatov in pH vrednost (kislost/bazičnost tal).
  • Kemijska analiza zraka, kjer smo merili ogljikov dioksid, kisik.
  • Fizikalna analiza vode, kjer smo merili temperaturo, ocenjevali barvo, vonj, in motnost
  • Fizikalna analiza prsti, kjer smo merili temperaturo prsti, vlažnost prsti, določevali barvo prsti (na ta način smo ugotavljali koliko je prisotne organske snovi – humusa), teksturo prsti (pesek, melj, ilovica, glina), strukturo prsti (velikost delcev prsti).
  • Fizikalna analiza zraka, kjer smo merili temperaturo zraka, sestavo svetlobe, hitrost vetra, zračno vlago.
  • Mikrobiološka analiza: prisotnost bakterij in gliv na gojišču. Predtem so se učili pripraviti gojišče in kako nanesemo organizme na gojišče.

SEZNAM VAJ, KI SMO JIH IZVAJALI

  • Varno delo v šolskem laboratoriju in osnovna laboratorijska oprema in njegova uporaba.
  • Ločevanje zmesi s pomočjo filtracije.
  • Ustvarjanje različnih kemijskih reakcij z reagenti in značilno obarvanje.
  • Vpliv onesnaževanja na rastline (različne koncentracije soli, težkih kovin, kislin…).
  • Analiza različnih vzorcev vode (merjenje pH, kisika, nitratov, fosfatov, trdota vode, prevodnost, motnost …).
  • Priprava in čiščenje vode s peščenim filtrom.
  • Določanje barvil, kromatografija.
  • Priprava gojišč, nanos bakterij različnih vzorcev na gojišča.
  • Mikroskopiranje (vzorci vode, tal, pregled celic pod mikroskopom …).
  • Analiza tal (tekstura, kemična analiza …).
  • Fenologija.
  • Različne vrste medu (spremlja se barva, okus, gostota).
  • Življenjska okolja – travnik, sadovnjak, vinograd, gozd, park, polje (spoznavanje in prepoznavanje plodov in semen, uporaba semen).
  • Užitne rastline v našem okolju (spoznajo uporabne in divje rastline v parku, ekstenzivnem travniku in ekološkem sadovnjaku, spoznajo uporabne dele rastlin, spoznajo bonton nabiranja rastlin v naravnem okolju).
  • Prepoznavanje rastlin in izdelava herbarija (spoznavanje rastlin v različnih življenjskih okoljih, uporaba najdenih rastlin, prikaz nabiranja rastlin, kako sušimo, izdelava herbarijske mape s posušenim rastlinskim materialom).
  • Merjenje dreves na različne načine (GLOBE aplikacija, klinomer – izdelava in uporaba …).
  • Mali vedež, mali raziskovalec zelišč in zeliščarstvo (dišavnice, začimbnice ter zdravilne rastline, okušanje in vonj tradicionalnih zelišč, priprava čajev, tinktur, oljnih izvlečkov, zeliščnih soli).